Pimeästä valoon!

https://www.youtube.com/watch?v=tj8sMBPzswI

Elätkö ikävässä masentavassa maailmassa? Tahdotko tulla sisälle valoisampaan elämään? Se on mahdollista.

Paikallisessa lehdessä on Nemi sarjakuva. Olen pannut merkille, että tuon sarjakuvan tausta on aina paljon tummempi kuin muiden sarjakuvien tausta. Nemi ystävineen siis elää pimeämmässä maailmassa kuin samalla sivulla "elävät" sarjakuvahahmot.

Tämä on myös todellisessa elämässä näin. Uskosta osaton elää pimeydessä.

Jes 9:1 "Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon. Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, loistaa valkeus."

Matt 4:16 "Kansa, joka asui pimeydessä, näki suuren valon, ja niille, jotka asuivat kuoleman varjon maassa, loisti kirkkaus."

Pimeydessä elävä ihminen ei sitä ymmärrä eikä näe koska hänellä ei ole vertauskohdetta. Valo loistaa pimeydessä, mutta pimeys ei ole sitä käsittänyt.

Joh 1:5 "Ja valkeus loistaa pimeydessä mutta pimeys ei sitä käsittänyt."

Näin siis Raamattu todistaa. Uskosta osaton elää pimeämmässä maailmassa kuin uskova. Tämä koska uskosta osaton ei ole ottanut vastaan Todellista Valoa, Jeesusta Kristusta, elämänsä valoksi. Hän ei käsitä Valoa koska hän ei tunne Häntä eikä ole kohdannut Häntä. 

Jeesus on meidän Valo ja elämä

Joh 1:9-10 "Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä."

Luuk 1:76-79 "Ja sinua lapsi, kutsutaan Korkeimman profeetaksi, sillä sinä käyt Herran edellä valmistaaksesi hänelle tien, että hänen kansansa voisi tuntea pelastuksen syntien anteeksisaamisessa meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden. Näin meidän puoleemme katsoo aamunkoitto korkeudesta loistaakseen meille, jotka asumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjatakseen meidän jalkamme rauhan tielle."

Jeesus tahtoo tuoda valon ja elämän sydämeemme. Ilman Jeesusta elämämme on pimeydessä elämistä. Siitä seuraa monenlaiset masennukset ja vaikeudet koska sisimpämme on ilman valoa.

Joh 12:46 "Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei yksikään, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen."

Uskosta osaton elää siis pimeydessä kauniina kesäpäivänäkin. Ja tämän osoittaa jopa sarjakuvahahmo Nemi. Mutta kun tämän osoittaa myös Raamattu, niin silloin se on todellista. Uskoon tulleille Paavali ja Pietari kirjoittavat:

Ef 5:8 "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valo Herrassa. Vaeltakaa valon lapsina."

1 Piet 2:9 "Te sen sijaan olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo ja omaisuuskansa julistaaksenne hänen jaloja tekojaan, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valoonsa.”

Raamatun Sanan mukaan ihminen voi todellakin olla ja elää pimeydessä, ja mikä pahinta; pimeys voi olla hänessä. Mutta pimeydestä voidaan tulla sisälle valoon koska Jumala on kutsunut, ja kutsuu, meidät pimeydestä ihmeelliseen valoonsa.  Uskoon tulossaan ihminen tulee sisälle valoon. Silloin hän on valossa ja valo tulee häneen ja on hänessä.

Koska hän on tullut pimeydestä valoon, ja valo on tullut häneen, se on koettavissa. Silloin hän kokee, että nyt koko maailma ja elämä on valoisaa ja kirkasta. Luontokin näyttää uskovan silmissä kirkkaammalta ja väreiltään kauniimmalta. Tämän huomaa siis uskoon tullut ihminen. Silloin myös masennus väistyy koska valo voittaa pimeän.  

Joh 1:9-12 "Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä. Hän tuli omaan maahansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet Häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä." 

Ja tästä valon (Jeesuksen) kokemisesta seuraa ilo ja vapaus sekä rauha. Uskon elämä on siksi vanhurskautta rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä (Room 5:1,14:17).

Luin vuosia sitten eräästä kirjasta todistuksen nuoren miehen uskoontulosta. Hän oli ollut hengellisessä tilaisuudessa, jossa hän teki parannuksen ja otti Jeesuksen Kristuksen vastaan sydämeensä ja elämäänsä Herrakseen ja Vapahtajakseen ja myös koki pelastuksen. Kun hän sitten käveli ulos kirkosta ja katsoi ympärilleen, hän ihmetteli itsekseen: "Onko Jumala todella koristanut kadun ja sen ympäristön ja kaikki puut vain siksi koska minä tulin uskoon?" Näin hän siis koki. Nyt hän näki luonnon, ja kaiken siinä, kauniimpana kuin ennen. Ja minulla itselläni, joka kirjoitan tätä, on samanlainen kokemus. 

Jeesus voi pelastaa ja vapauttaa täysin toivottomankin ihmisen, niin että elämä jälleen hymyilee. Kukaan ei ole liian huono Jeesukselle. Kuuntele linkin koko haastattelu. Lopussa todistus johon viittaan. Jos et katso koko haastattelua, katso kohdasta 20.45. https://www.youtube.com/watch?v=Snu2RntOC3k